Ερευνητικές εργασίες 2013-14

 

 

 “ YOU SPEAK GREEK, YOU JUST DON’T KNOW IT! ”

«ΜΙΛΑΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ!»

 

 

  • «Η ελληνική γλώσσα υπήρξε τροφοδότης όλων των ευρωπαϊκών γλωσσών» : ιστορική αναδρομή για την επαλήθευση της παραπάνω άποψης, με γλωσσολογικά παραδείγματα και με ιδιαίτερη αναφορά στην επίδραση της ελληνικής γλώσσας στην αγγλική.

  • Μελέτη συγκεκριμένων τομέων στους οποίους φαίνεται η μεγάλη επιρροή της ελληνικής γλώσσας στην αγγλική. Πρόταση για να μελετηθούν οι τομείς της Αγγλικής Λογοτεχνίας, των Θετικών Επιστημών με έμφαση στην Ιατρική, των Τεχνών και της Πολιτικής.

  • Επεξεργασία της γνωστής ομιλίας του Ξενοφώντα Ζολώτα, πρώην πρωθυπουργού και καθηγητή, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ουάσινγκτον στις 2/10/1959 και έμεινε μνημειώδης για το γεγονός ότι, ενώ είναι γραμμένη στην αγγλική γλώσσα, μπορεί να την κατανοήσει και κάποιος χωρίς επαρκή γνώση αυτής της γλώσσας, λόγω των πολλών λέξεων ελληνικής προέλευσης που περιέχει.

  • Ανάθεση δημιουργικής εργασίας στα παιδιά, με συνεργασία όλων των ομάδων της ερευνητικής εργασίας, που να στοχεύει στη σύνταξη ενός κειμένου ανάλογου της ομιλίας του καθηγητή Ζολώτα (δηλαδή γραμμένου στα αγγλικά αλλά με όσες περισσότερες λέξεις ελληνικής προέλευσης γίνεται!). Ο θεματικός άξονας του κειμένου θα επιλεχθεί από τα ίδια τα παιδιά.

 

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ -ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ Ή ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. 

  • Ποιά είναι αυτά τα ιστορικά και κοινωνικά μεγέθη;

     

  • Συνάντηση Χριστιανισμού κι Ελληνισμού.Τί προσφερε ο Ελληνισμός στον Χριστιανισμό;

     

  • Ποιές οι επιδράσεις τουΧριστιανισμού στον Ελληνισμό;

     

  • Χριστιανισμός και Ελληνισμός: αντίθεση και σύνθεση.

  

ΑΝΤΙΓΟΝΗ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΗΘΟΣ, από τον Σοφοκλή στον Ανούιγ και το Ρίτσο. 

  • Η ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή αναφέρεται σε μια νεαρή κοπέλα η οποία, αγνοώντας τις διαταγές του Κρέοντα περί μη ταφής του αδελφού της Πολυνείκη, έδωσε παράδειγμα γενναίας συμπεριφοράς, χωρίς να αποβλέπει σε κανένα προσωπικό συμφέρον κι έτσι έγινε σύμβολο της αδελφικής αγάπης, του ανθρωπισμού και της ταπεινοφροσύνης.

     

  • Ως μύθος δε σταμάτησε να εμπνέει την Τέχνη καθώς εκφράζει τις κύριες σταθερές που διέπουν τις εγγενείς ανθρώπινες συγκρούσεις: άνδρες-γυναίκες, ηλικιωμένοι-νέοι, ζωντανοί-νεκροί, κοινωνία-άτομο, άνθρωποι-θεοί.

     

  • Θέμα του project θα αποτελέσει η ανάλυση του ομώνυμου θεατρικού έργου του Ζαν Ανούιγ και του ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου ‘’Ισμήνη’’, με σκοπό τη σύγκριση των έργων και την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη διαχρονικότητα του μύθου.

 κατεβάστε εδώ την  Εργασία Μαθητών

 δείτε εδώ το Video  Video

 

  Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ελλάδας με Επαγγελματικές προοπτικές 

  • Εκπαιδευτικά Ιδρύματα θετικών -θεωρητικών επιστημών- επιστημών υγείας -Προγράμματα σπουδών

  • Εκπαίδευση -Έρευνα Συμβολή στα παγκόσμια Ερευνητικά επιτεύγματα

     

  • Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με τμήματα περιζήτητων επαγγελμάτων σήμερα και στην επόμενη δεκαετία

  • Συμμετοχές σε Διεθνείς Οργανισμούς και Δίκτυα-Διεθνείς θέσεις  

 

Κοινωνική δικτύωση εχθρός ή φίλος;

  •  Διαδικτυακός εκφοβισμός
  • Κατέβασμα και δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας

  • Υπερβολική χρήση της τεχνολογίας

  • Εξερεύνηση της σεξουαλικής ταυτότητας

  • Υποκλοπή ταυτότητας

  • Ανάρμοστο και επιβλαβές περιεχόμενο

  • Παράνομο περιεχόμενο

  • Παραπλανητικό περιεχόμενο

  • Διαχείριση της φήμης

  • Διαδικτυακή αποπλάνηση ανηλίκου

  • Απόρρητο

  • Ασφάλεια

  • Eνημέρωση

  • Επικοινωνία -Συναλλαγές

  • Δραστηριότητες

  • Υγεία και ευεξία


 

Απο την μεσογειακή διατροφή στα λειτουργικά και μεταλλαγμένα τρόφιμα 

 

  • Χαρακτηριστικά μεσογειακής Διατροφής
  • Λειτουργικά τρόφιμα: Εμπλουτισμός και ενίσχυση των επεξεργασμένων τροφίμων με συστατικά των τροφίμων που θεωρείται ότι επιφέρουν επι πλέον ωφέλη στην υγεία
  • Μεταλλαγμένα τρόφιμα : Σκοπός πλεονεκτήματα κίνδυνοι
  • Ο ρόλος των ανωτέρω στην υγεία του ανθρώπου

  

«ΕΝΑ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»

 Η ιδέα για το θέμα της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας προέκυψε από κάποιες φωτογραφίες του γνωστού περιοδικού «NATIONAL GEOGRAPHIC» που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και απεικόνιζαν διάφορες γαμήλιες τελετές βασισμένες στα ήθη και έθιμα του κάθε τόπου. Από τις φτωχογειτονιές της Ταϊβάν μέχρι τη Νότια Αφρική και τη φυλή των Ζουλού, ο φωτογραφικός φακός ακολουθούσε τις ρίζες της παράδοσης σε κάθε γωνιά του πλανήτη, παρουσιάζοντας γάμους που δεν χρειάζονταν νυφικά και πολυτέλειες για να είναι εντυπωσιακοί. 

Οι ομάδες εργασίας, λοιπόν, θα εισχωρήσουν στα άδυτα των παραδόσεων κάποιων λαών και, μέσα από την έρευνα στο διαδίκτυο και σε σχετικά με το θέμα βιβλία, θα προσπαθήσουν να παρουσιάσουν όλες αυτές τις παράξενες συνήθειες. Οι κεντρικοί θεματικοί άξονες της έρευνας θα είναι: 

  • οι παραδόσεις που τηρούνται στις γαμήλιες τελετές

  • οι παραδόσεις που τηρούνται σε διάφορες εορταστικές περιόδους και

  • οι συνήθειες κάποιων λαών ή πιο κλειστών ομάδων που συνιστούν τον τρόπο ζωής τους σε καθημερινή βάση

Ένα ενδιαφέρον ταξίδι με ανακαλύψεις αστείες, δυσάρεστες και –κάποιες φορές- σοκαριστικές, που θα φέρει για λίγο κοντά μας τους τόσο διαφορετικούς ανθρώπους του κόσμου…………  

 

Η σωστή διατροφή προσφέρει υγεία 

 

  • Τρόφιμα : Κατηγορίες τροφίμων- μικροθρεπτικά συστατικά- βιομηχανία τροφίμων-Ασφάλεια τροφίμων 

 

  • Οδηγός διατροφής:διατροφικές συνήθειες-συστάσεις, καταναλωτικά θέματα, αθλητική διατροφή, συμπληρώματα

 

  • Στάδια ζωής: Εγκυμοσύνη- θηλασμός, Βρεφική-παιδική-Εφηβική, τρίτη ηλικία 

 

  • Υγεία: Καρδιαγγειακά,Σακχαρώδης διαβήτης, παχυσαρκία, Παθήσεις πεπτικού, οστική υγεία, αποκατάσταση –ψυχολογία 

 

  • Αισθητική σώματος: Δίαιτα-απώλεια βάρους, Διατροφή και ομορφιά

 

  ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ - ΜΑΓΕΙΑ ΚΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

 

  • Τί είναι ο σατανισμός; Μορφες στην Ελλάδα.
  • Μαντείες στην ιστορία και στη σύγχρονη Ελλάδα.
  • Είδη μαντείας. Τα παραθρησκευτικά φαινόμενα σήμερα.
  • Παρουσίαση των παρακατω φαινομενων: α)δεισιδαιμονία, β)υποβολή, γ)ενόραση, δ)πυροβασία, ε) βασκανία, στ)υπερβατικός διαλογισμός, ζ)πνευματισμός, η)εκκλησία της Σαϊεντολογίας, θ)μορμόνοι.
  • Που εμφανίζονται έντονα αυτά τα φαινόμενα.

      κατεβάστε εδώ την παρουσίαση των μαθητών της Β΄ τάξης   Παρουσίαση

 

      κατεβάστε εδώ την παρουσίαση των μαθητών της Α΄ τάξης   Παρουσίαση

 

 

Μαθαίνοντας να ακούμε, να βλέπουμε, να σκεπτόμαστε την Μουσική. Απο τον Bach στο MTV

 

Αφορμή οι διδακτικές ενότητες 30 “ Ο πλούτος της εκκλησιαστικής ποίησης και υμνογραφίας” και 31 “ Προβληματισμοί για την λειτουργική γλώσσα και την μουσική”

 

Στόχοι

  • Να προσεγγίσουν οι μαθητές ένα δομικό πυλώνα της χριστιανικής παράδοσης αλλά και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού,την φωνητική και ενόργανη δυτική εκκλησιαστική μουσική σε συνάφεια με την αντίστοιχη Βυζαντινή μουσική παράδοση και το δημοτικό τραγούδι

  • Να παρακολουθήσουν την συνέχεια αυτών των μουσικώνδιαδρομώνστην σύγχρονη έντεχνη μουσική δημιουργία

  • Να επιχειρήσουν να σκεφτούντην μηντιακή εικόνα της σύγχρονης Pop, rock jazz μουσικής και πως διαμορφώνει τα κριτήρια και την αισθητική τους

  • Να εκπαιδευτούν εργαζόμενοι ομαδικά να μάθουν κλειδιά -τρόπους ώστε να ανακαλύπτουν την ακουστική απόλαυση εκλεκτών μουσικών κομματιών

Να ενθαρρυνθούν να προτείνουν στην ομάδα εργασίας αγαπημένες δικές τους μουσικές

 

ΘΕΜΑ H καλαθοσφαίριση στην Ελλάδα. 

 

  • Παρελθόν
  • Παρόν
  • Μέλλον - Προοπτικές ανάπτυξης
  • Διατροφή
  • Φαρμακευτική υποστήριξη
  • Το σουτ στο μπάσκετ και το Πυθαγόρειο θεώρημα
  • Η θέση της καλαθοσφαίρισης στο εκπαιδευτικό σύστημα