Εκπαιδευτικές εκδρομές / επισκέψεις

Στο Μουσείο Ηρακλειδών

mouseioHRAKL

Η Α΄ Τάξη του 2ου ΓΕΛ Ηλιούπολης  πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ηρακλειδών στις 4/10/2023.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου είναι εναρμονισμένα με τις σύγχρονες τάσεις παιδαγωγικής και διδακτικής έρευνας των Μαθηματικών και έχουν προσθέσει στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα ψηφιακής τεχνολογίας και διάδρασης. Με τον τρόπο αυτό η προσέγγιση εννοιών της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Τέχνης και των Μαθηματικών,  γίνεται ελκυστικότερη και περισσότερο αποτελεσματική.

Παρακολουθήσαμε από το πρόγραμμα  Τέχνη και Μαθηματικά – Επιστήμη και Τεχνολογία  την θεματική ενότητα ΄΄ Ανακαλύπτοντας τα μυστικά του μηχανισμού των Αντικυθήρων΄΄.

Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι οι μαθητές  με αφορμή το έκθεμα του μηχανισμού των Αντικυθήρων που εκτίθεται στο Μουσείο να:

α) Μελετήσουν με προσοχή τον εκτιθέμενο μηχανισμό, να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους και να αναπτύξουν σχετικό διάλογο.

β) Παρακολουθήσουν κατόπιν στην αίθουσα- εργαστήριο, ολιγόλεπτο επιλεγμένο βίντεο σχετικό με τις βασικές λειτουργίες του μηχανισμού.

γ) Εντοπίσουν με τη χρήση GPS τη θέση του ναυαγίου στο οποίο βρέθηκε ο μηχανισμός.  

δ) Ερευνήσουν τη λειτουργία του μηχανισμού ο οποίος αποτελείται από δεκάδες οδοντωτούς τροχούς μεγάλης ακριβείας (γρανάζια), που περιστρέφονται γύρω από πολλούς άξονες. Στη συνέχεια, ανάλογα με το γνωστικό επίπεδο της τάξης τους και με τη χρήση εκτυπωμένων σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, γραναζιών διαφορετικού μεγέθους, να οδηγηθούν σταδιακά στην ανακάλυψη και κατανόηση των βασικών στοιχείων λειτουργίας των γραναζιών.   

ε) Ανακαλύψουν θεμελιακές μαθηματικές σχέσεις και λειτουργίες των γραναζιών (λόγος μετάδοσης κ.λπ.) τόσο σε σχέση με τις βασικές λειτουργίες του μηχανισμού, όσο και με τη σημερινή χρήση των γραναζιών ως βασικού τμήματος των σύγχρονων μηχανικών συστημάτων.

Παρακολουθήσαμε επίσης και  το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τεχνητή Νοημοσύνη για εφήβους” που έχει ως στόχους:

α)   τη γνωριμία του εφήβου με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)
β)   την εξοικείωσή του με τους όρους και την ιστορία της ΤΝ
γ)   τη διαφοροποίηση των νοημόνων συστημάτων από τα μη νοήμονα
δ)   την ορθή και δόκιμη  χρήση εφαρμογών ΤΝ

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές μαθαίνουν να κατανοούν τα κρυμμένα συστατικά ενός συστήματος ΤΝ, μπορούν να εξηγήσουν τί είναι και τι δεν είναι νοήμον σύστημα, και αντιλαμβάνονται την ηθική πλευρά της ΤΝ και γιατί είναι τόσο σημαντική. Τέλος, μαθαίνουν πώς οι ίδιοι μπορούν να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της ΤΝ του αύριο.